Kas ir seo Mīti un patiesība, pakalpojuma apraksts

Kas ir SEO? Mīti un patiesība. 2021 🌐

Pilots.lv apraksta kas patiesībā ir SEO, ko viņš ēd un kam tas ir vajadzīgs. Visi zina ko nozīmē SEO, bet retais kurš to izprot. Centīsimies vienkāršā valodā izskaidrot SEO nepieciešamību un paņēmienus kā to realizēt, lai jūs neapmulstu sarunā ar SEO speciālistu. 

SEO jeb "viskonkurējošākā sporta disciplīna" pasaulē.

Neskrieniet cauri šai mūsu sniegtajai informācijai. Zinām, ka jums šajā digitālajā laikā “nav laika”, ja nevarat veltīt 20 minūtes –  saglabājiet saiti uz šo resursu vēlākam, bet ja atrodat laiku – paņemiet kafijas vai tējas krūzi un nesteidzīgi izlasiet un beidzot saprotiet kas ir SEO un kā tas var palīdzēt jūsu biznesam vai paustajai idejai.

Jānis Morāns | Pilots.lv

Mūsdienās katram ir savs “personīgais” frizieris, ārsts, grāmatvedis, jurists vai advokāts – digitalizācijas laikmeta straujās attīstības rezultātā starp šīm profesijām tiek ierindots arī “SEO speciālists”. Agrāk pietika vien ar mājas lapas izveidošanu, bet sīvās konkurences dēļ, lai tiktu meklētājservisu pozīciju augšgalā ir nepieciešami mājas lapas uzlabojumi.

1. Kas ir SEO?

SEO jeb Search Engine Optimization latviešu valodas tulkojumā kā Meklētājsistēmu Optimizācija – tas visiem ir skaidrs, bet kā notiek šī optimizācija, ko tā dod?

Ar optimizāciju speciālistu nozarē izprot – darbību kopumu, kas ierindo jūsu mājas lapu augstākās pozīcijās Google, Youtube, Yandex, Bing vai citu meklētājservisos. Kaut arī kopumā ir vairāk kā 140 meklētājservisi – vispopulārākie ir Google un Youtube.

2. Kāpēc ir nepieciešams SEO?

SEO ir nepieciešams, lai jūsu mājas lapai būtu vairāk apmeklētāju. Lielu, atpazīstamu zīmolu uzņēmumi var koncentrēties uz savu produktu vai zīmola tēlu, bet maziem uzņēmumiem vienīgais variants  – būt redzamiem un pamanāmiem – ir ierindoties meklētājservisu TOP pozīcijās. Viena no SEO priekšrocībām ir iespēja investēt mājas lapas SEO, lai jūs atrod potenciālie klienti un mazāk fokusēties uz reklāmas izmaksām, kuras klientus var nesasniegt – vai sniegt viņiem nepilnīgu informāciju.

3. Cik maksā SEO?

Šis ir populārākais jautājums ko mājas lapas īpašnieki vēlas noskaidrot. Atbilde: Tas uzreiz nav nosakāms, protams, klientu reakcija – “Atkal man te mēģina bāzt tamponus ausīs!” , bet tā tas ir, speciālisti bieži vien izdomā no “pirksta izzīstas” summas, jo klients to pieprasa, arī mēs savā SEO piedāvājumā esam ievietojuši “aptuvenās” izmaksas SEO pakalpojumiem, lai apmierinātu klientu vēlmes. Protams, ir skaidrs, kādēļ klienti vēlas noskaidrot izmaksas, jo rēķinās ar savu budžetu.

Kas tad īsti sastāda SEO izmaksas?

SEO izmaksas sastāda speciālista stundas likme + izmantotie resursi (ja nepieciešams), lai izpildītu iepriekš noteikto plānu. SEO speciālistu mērķis nav tikai optimizēt mājas lapu, lai tā patiktu Googlei, speciālista mērķis ir apsteigt klienta konkurentus, lai tiktu augstākās pozīcijās.

SEO izmaksas nosaka jūsu konkurentu “muskuļi”.

Jo jūsu konkurenti stabilāk sēž meklētājservisu pozīcijās – jo paiet lielāks SEO veltītais laiks lai tās pārspētu. Ja izpētot tirgus situāciju un skaidri redzams, ka konkurentu mājas lapas nav pietiekami optimizētas – pietiek ar minimālajām izmaksām, bet – ja jūsu konkurenti arī ir piesaistījuši SEO speciālistu – tad sākās sacensības – gluži kā izsolē – uzvarēs tas – kurš vairāk investēs SEO speciālistu laikā. Lai noskaidrotu aptuvenās izmaksas – SEO speciālistam ir jāizpēta reālā konkurences situācija – jānosaka pamatsumma – un tad, vērojot pāris mēnešu rezultātus – speciālists nosaka kādas varētu būt turpmākās aptuvenās izmaksas.

4. Kad es nokļūšu TOP Google pozīcijās?

Šis ir otrs populārākais klientu jautājums. Atbilde: Nav zināms! Un atkal klientiem galvā ir doma “Vai vispār viņi ir SEO speciālisti?” Diemžēl – nav iespējams noteikt laiku, kad tiksiet augstākās pozīcijās, jo to nosaka vairāki faktori: Googles jaunie algoritmi, kas tiek uzlaboti katru mēnesi, konkurentu SEO speciālistu veikumi vai arī esošās mājas lapas autoritāte Googles acīs. Ja sastopieties ar SEO speciālistiem kuri nosaka aptuveno laiku – vai arī cik būs jāinvestē par attiecīgo pozīciju – ziniet – tie ir šarlatāni, kas centīsies jūs apvārdot ar pasakām vai arī veiks SEO ar neatļautām darbībām, kas pēc neilga laika jau atspēlēsies un Google jūsu mājas lapu ieliks “melnajā sarakstā”

seo mājas lapai 2020 meme

5. Kādi ir SEO optimizācijas paņēmieni?

5.1 Mājas lapas optimizācija

Mājas lapas optimizācija – pamat procedūra, lai vietne darbotos pēc Google noteiktajiem standartiem:

  • SSL sertifikāts
  • optimalizetas bildes un grafikas
  • formatēti teksti – to burtu lielumi un struktūra
  • stabils un ātrs hostings
  • iepriekš dzēsto resursu optimizēšana – URL redirection

5.2 UX optimizēšana

UX – jeb lietotāja pieredze – ir viens no svarīgākajiem SEO un interneta mārketinga uzlabotājiem.

Kas ir UX – lietotāja pieredze?

“Lietotāja pieredze” ir pieredze ko mājas lapas apmeklētājs piedzīvo apmeklējot jūsu mājas lapu. Slikta lietotāja pieredze liek mājas lapas apmeklētājam doties prom no jūsu resursa un apmeklēt konkurentu mājas lapas.

Viens no populārākajiem “Sliktas Pieredzes” piemēriem ir tas, ka mājas lapas izstrādātāji dažas, vai pat visas teksta daļas izvieto secībā – balti burti uz krāsaina fona, protams – dizaina nolūkos lieli virsrakstu burti ir pieņemami, bet ja apmeklētājiem ir jālasa standarta izmēra teksts uz sarkana, zila vai melna fona – tas rada diskomfortu -“vizuālo stresu” un veicina sliktu pieredzi. It īpaši sliktu pieredzi tas atstāj cilvēkiem ar “Irlen Syndrome”. Pasaule ar šo sindromu sadzīvo vairāk kā 14% iedzīvotāju.

Kas ietekmē sliktu lietotāju pieredzi?

  • mājas lapas ielādes ātrums
  • vietnes sarežģītība un haoss
  • grūti uztverami teksti
  • nekvalitatīvas vai spilgtas grafikas
  • kļūdaini teksti
  • grūti atrodamas vai netiek sniegtas atbildes uz jautājumiem, ko apmeklētājs vēlējās uzzināt

5.3 Mobilās mājas lapas UX uzlabošana

Izstrādājot vai pārveidojot mājas lapu – mājas lapas pielāgošana mobilajām ierīcēm ir standarts, bet no UX skata punkta ar to vien nepietiek. Lai uzlabotu mobilā lietotāja pieredzi – mājas lapa ir jāveido dinamiska: ir jāpārveido navigācijas izkārtojums, jāpārvieto grafiskie attēli – jo, ja uz datora monitora – mājas lapas 3 augšējie grafiskie baneri izskatās gaumīgi, tad mobilo telefonu ekrāniem lietotājs sākumā redzēs tikai šīs bildes un apjuks, jo lapa būs jāritina uz leju, līdz varēs sākt lasīt tekstu.

5.4 Teksta optimizēšana

Teksts – pats svarīgākais SEO ierocis. Pat bildes bez teksta apraksta “Alt Text” ir SEO nederīgas. Google ir enciklopēdija un tās galvenais uzdevums ir sniegt precīzu informāciju.

Lai jūsu mājas lapa būtu augstākā pozīcijā – jums ir visprecīzāk jāatbild uz potenciālā klienta jautājumu. Ja uz to ir atbildējis jūsu konkurents – tad precīzajai atbildei nāk klāt – visplašākā – detalizētākā atbilde.

Google nav cilvēks, bet gan algoritmu struktūra – lai Google spētu uztvert tekstu – tas ir jāoptimizē pēc tās standartiem.

5.5 Mājas lapas autoritātes celšana

Mājas lapas autoritāti nosaka vairāki faktori:

  • mājas lapas pastāvēšanas laiks
  • citu interneta resursu sadarbība ar jūsu mājas lapu (backlinks)
  • sociālie signāli – saturs – kas tiek kopīgots, “laikots” un komentēts sociālajos resursos kļūst autoratīvs
  • kvalitatīvs, oriģināls saturs

5.6 Mājas lapas apmeklētāja "noturēšana"

Svarīgs signāls ko varam sniegt meklētājservisiem ir mājas lapas apmeklētāja sesijas ilgums, jeb uzturēšanās mājas lapā. To var panākt ar kvalitatīviem, apjomīgiem rakstiem, video materiāliem un stratēģiski izvietotām saitēm uz citām – saistošām –  mājas lapas sadaļām.

Ja mājas lapa augstu pozicionējas ar noteiktu atslēgas vārdu, bet apmeklētāji ātri vien pamet šo vietni – Google saņem informāciju ka šī lapa nav noderīga. Googles algoritmā to sauc par “Bounce rate” (Atlēcienu līmenis).

6. SEO speciālists - kas viņš ir un kā atrast labu SEO speciālistu?

SEO speciālists ir šīs nozares profesionālis ar apgūtām prasmēm:

SEO speciālists šīs prasmes apguvis viens vai arī strādā kopā ar speciālistu komandu. Katra no šīm specialitātēm ir svarīga, lai spētu nodrošināt kvalitatīvu SEO pakalpojumu.

SEO speciālistam nepietiek tikai ar pieredzi šajās jomās, bet gan jāspēj sekot līdzi un paredzēt meklētājservisu un interneta lietotāju virzienu un paradumus nākotnē. SEO speciālistam nav svarīga 10 vai 15 gadu pieredze, jo agrākie SEO paņēmieni vairs nestrādā, lielā pieredze domāta, lai nepieļautu kādas no pagātnes kļūdām, kas var tikai pasliktināt mājas lapas pozīcijas.

 

seo mājas lapai imarketings 2020 pacelt pozīcijas

7. Mīti par SEO

Jo vairāk es samaksāšu SEO speciālistam - jo ātrāk mana mājas lapa nokļūs Googles pirmajās pozīcijās. MĪTS!

PASKAIDROJUMS – Mājas lapas straujo pozīciju kāpumu nenosaka ieguldītie līdzekļi. Lai veiksmīgi pakāptos augstākās pozīcijās ir nepieciešams vairāku mēnešu darbs, un ja SEO speciālists sola momentālus uzlabojumus – visdrīzākais viņš apzināti melo, vai arī balstās uz agrāk pieņemtajiem secinājumiem, jo pirms 10 vai vairāk gadiem tas bija viegli izdarāms, šobrīd par “vecās prakses” paņēmieniem Google mājas lapu ierindos “melnajā sarakstā”.

SEO ir vienreizējs pakalpojums. MĪTS!

PASKAIDROJUMS – Ja kādreiz pietika tikai ar atslēgas vārdu “piebāzšanu” un bilžu optimizāciju, tad mūsdienās ar to vien nepietiks, lai uzlabotu pozīcijas meklētājservisos ir sistemātiski jāveic mājas lapas uzlabojumi, jāseko līdzi analīzes rezultātiem un jāturpina iesāktais, kaut vai tiekot Googles pirmajā pozīcijā – neko nedarot – agri vai vēlu konkurenti ar savu SEO speciālistu palīdzību jūs apsteigs.

Sociālie mediji nespēj ietekmēt SEO. MĪTS!

PASKAIDROJUMS – Ievietojot saturu sava uzņēmuma Facebook, Twitter, Instagram, TikTok vai citos sociālajos kanālos jūs iegūstat papildus mājas lapas apmeklētājus, kas dod signālu Googlei, ka mājas lapa ir autoritatīva.

Pirms SEO veikšanas tirgus izpēte nav vajadzīga, lieki izmesta nauda. MĪTS!

PASKAIDROJUMS – Tirgus izpēte ir viens no svarīgākajiem SEO faktoriem. Jums nav jāpierāda Googlei, ka esat pats optimizētākais resurs pasaulē, jums ir tikai jāpārspēj savi konkurenti un viņu SEO speciālisti, lai to izdarītu – ir jāanalizē konkurentu stiprās puses un jābūt – kaut vai par 1% labākiem.

Pērkot Google reklāmas jums uzlabosies Google organisko meklējumu pozīcijas. MĪTS!

PASKAIDROJUMS – Google reklāmas izmanto lai “noķertu” naivos klientus – lielākā daļa meklētājservisu izmantotāji ignorē reklāmas, jo lielāka uzticība ir mājas lapām kas pozīcijas ir ieguvušas pašu spēkiem. Protams – nenoliedzu Google ads pienesumu produktu vai pakalpojumu reklamēšanai, bet ja ir iespēja – tam paredzētos resursus investēt reklāmrakstos – kas nesīs atdevi ilgtermiņā.

Mana lapa labi rankojās Googlē, pagaidām SEO uzlabojumus neveiksim, atstājam kā ir - jo viss taču strādā.

Šis ir vissāpīgākais SEO mīts, jo bieži vien klienti guļ uz vecajiem SEO lauriem un neieklausās SEO speciālistos, ka optimizācija ir jāveido arī labas pozīcijas ieguvušajai lapai. Mācību klienti gūst, kad konkurenta lapa, kurā patstāvīgi tiek ieguldīti SEO resursi apsteidz klienta lapu un lai atgrieztos vecajās pozīcijās ir nepieciešami 10 reiz lielāki resursi un laiks, nekā tas būtu, ja lapai tiktu veltīta pietiekoša patstāvīga uzmanība.

Šeit būtu labs piemērs no klasiskā – reklāmas speciālista – Ērika Stendzenieka – “Vērtība – Nauda” kvadrāta, kas ideāli der gan uzņēmumu veidošanā, gan reklāmā un SEO.

PIETEIKTIES KONSULTĀCIJAI