Mājas lapas izveide biznesam - biežāk pieļautās kļūdas un ieteikumi

Mājas lapas izveide biznesam - biežāk pieļautās kļūdas un ieteikumi!

Mājas lapas izveide biznesam ir nopietns projekts. Daudzi – ne tik progresīvi domājoši uzņēmumi mājas lapai nepievērš īpašu uzmanību, kaut arī – pareizi veidota mājas lapa var ievērojami palielināt uzņēmuma ienākumus!

Pirmie soļi ceļā uz mājas lapu!

Lai veiksmīgi veicinātu mājas lapas izveides procesu ir nepieciešami strukturizēti soļi, bieži vien mūsu klienti nav nosprauduši konkrētus mērķus, izplānojuši budžetu un mārketinga plānu – kā mājas lapa uzlabos uzņēmuma zīmolu un peļņu.

Kā piemēru - ņemsim izdomātu biznesa modeli - viesu namu ar nosaukumu: "Pie upes".

Mājas lapas izveide biznesam problēmas definēšana

1. solis - problēmas definēšana

Jums nevajag mājaslapu – “jo vienkārši vajag”. Mājas lapa ir paredzēta lai atrisinātu kādu no uzņēmuma problēmām. Šajā gadījumā tās būtu:

  1. optimizētu un atvieglotu uzņēmuma darbību
  2. palielināt viesu nama noslodzi
  3. cenu celšana
Mājas lapas izveide biznesam problēmas atrisināšana

2. solis - noskaidrot kādas darbības ir nepieciešamas - lai šīs problēmas atrisinātu

Kad problēmas ir noskaidrotas – ir jādomā kā tās varētu atrisināt.

  1. optimizētu un atvieglotu uzņēmuma darbību
    atrisinājums:
    – mājas lapā izveidot rezervācijas formu
    – sniegt informāciju par piedāvātajiem pakalpojumiem -to cenām un pieejamību, lai klientiem nav pārpratumu
    – sniegt kontaktinformāciju un norādes kā veiksmīgāk atrast viesu namu

     

  2. palielināt viesu nama noslodzi
    atrisinājums:
    – reklamēt viesu namu, lai par to uzzina pēc iespējas vairāk potenciālo apmeklētāju

    sniegt pilnīgu pakalpojuma vizuālo un teksta informāciju, lai uzrunātu mērķauditoriju
    – radīt uzticamību

  3. cenu celšana
    atrisinājums:
    – uzlabot uzņēmuma zīmolu, sniegt informāciju par uzņēmuma vērtībām un kvalitāti

Mājas lapas izveide biznesam problēmas risināšana

3. solis - problēmas risināšana

Šo problēmu risināšanā tiek piedāvāti vairāki paņēmieni: sākot no – “izveido mājas lapu pats” līdz “mārketinga kompānijas nolīgšanas”. Nekādā gadījumā nedodaties pie pirmā mājas lapas izstrādātāja – kurš piedāvās viszemāko cenu – jo netiek pirkta elektrība vai gāze – bet gan “līdzeklis uzņēmuma peļņas un zīmola uzlabošanai”!

3.1 Reālās situācijas noteikšana
Pirms ķeraties pie problēmas risināšana – noskaidrojiet reālo situāciju – kā piemēru – ņemsim problēmu Nr.2 palielināt viesu nama noslodzi. Sākumā noskaidrojiet:

  • cik – šobrīd – jums ir klientu, vai tie ir nemainīgs daudzums, vai sezonāls
  • varbūt jūs vēlaties palielināt viesu nama noslodzi tieši ne-sezonālajos posmos
  • kāds būtu optimālais apmeklētāju skaits

3.2 Izrēķiniet kāda būs uzņēmuma tīrā peļņa, ja viesu nams sasniegs plānoto noslodzi.
Tikai tad, kad sapratīsiet reālos ienākumus ko mājas lapas izveide vai uzlabošana spētu sniegt – jūs varēsiet racionāli plānot savu budžetu.

3.3 Investīciju noteikšana – apspriedieties ar savu grāmatvedi vai bankas konta izrakstu.
Izveidojiet 2 budžetus – viens ir “pieticīgais budžets” kuru jūs būtu gatavs maksāt par mērķa sasniegšanu. Otru budžetu veidojiet atskatoties uz saviem iepriekšējiem tēriņiem. Uzņēmējiem ir jāsaprot, ka ieguldījums mārketingā un mājas lapā nebūs veiksmīgs – ja tas būs mazāks kā nesen iegādātais iPhone vai gada izdevumi par friziera apmeklējumu.

Vidēji Eiropā standarta mājas lapas izveide svārstās no 1000$ – 4000$, Latvijā pārsvarā tirgu kropļo uzņēmumi kas saņem pasūtījumu no klienta – labākajā gadījumā nopērk gatavu template (grafiski un restrukturizēti stilizētu formu) – saliek informāciju un nodod klientam. Protams – tādām mājas lapām nav nekādas mārketinga pievienotās vērtības un mājas lapu pircēji samierinās ar domu – “nu nekas – vismaz ir lapa”.

Ar šāda tipa domāšanu – “jauna web lapa ir labāk kā nekā” uzņēmums neko neiegūst.

3.4 Kā atrast “pareizo” pakalpojuma sniedzēju jūsu problēmas atrisināšanai.
Atcerieties – jūs nepērkat mājas lapu, bet gan investējat biznesā! Ir jānodala 2 mājas lapu veidus: Bloga (vizītkartes tipa) mājas lapa un Biznesa (profesionālā) mājas lapa.

Bloga tipa mājas lapām nav nepieciešams tik padziļināts mārketings, jo tās ir dzīvesstila mājas lapas – kurās autors pauž savu viedokli vai sniedz nepieciešamo informāciju saviem domubiedriem.

Uzņēmuma – biznesa mājas lapas bez mārketinga un lietotāja pieredzes optimizēšanas nespēj veiksmīgi pastāvēt – tām nebūs lietderības – ko potenciāli tās varētu sniegt.

  • 3.4.1 Mārketings 1. vietā – nebūs lietderīgi doties pie mājas lapas izstrādātājiem bez plānotās digitālās mārketinga stratēģijas. Vai nu jūs noalgojat mārketinga speciālistu no mārketinga aģentūras – vai arī izvēlieties mājas lapu izstrādātāju kuri piedāvā digitālā mārketinga pakalpojumu. Protams – tas nebūs tik lietderīgi kā noalgot veselu mārketinga komandu, bet izdevumu ziņā tas būs krietni izdevīgāk. Nedodieties pie mājas lapas izstrādātāja tikai ar tekstiem, bildēm un idejām – kā mājas lapai vajadzētu izskatīties, bet ar digitāla mārketinga plānu (kas sevī ietver: tirgus izpēti, pakalpojuma īpatnības, potenciālā klienta profilu utt.).
  • 3.4.2 Uzticams web izstrādātājs – kad mārketinga plāns ir gatavs – ir jāatrod uzticams un kvalitatīvs mājas lapas izstrādātājs. Redzamākais ko varat vērtēt ir mājas lapas izstrādātāju portfolio sadaļu. Bet ar to nepietiks – vēlams ir no portfolio izvēlēties – jūsuprāt – dārgāko un lētāko dizaina mājas lapu un nekautrēties vispirms piezvanīt vai uzrakstīt lapu īpašniekiem: pajautājiet, kā viņiem apmierināja darbs ar mājas lapas izstrādātāju – un vai turpinās ar viņiem sadarbība. Kaut arī jums liekas ka tās ir liekas klapatas – tomēr – padomājiet – jūs taču ar viņiem sadarbosieties un daļa no uzņēmuma “veiksmes stāsta” būs viņu nopelns.
Mājas lapas izveide biznesam rezultāti

4. solis - sekošana rezultātiem

Pēdējais no cikla soļiem veiksmīgai uzņēmuma mājas lapai ir statistika. Sekojiet līdzi ikmēneša statistikai un paskaidrojumiem ko jums sniedz mārketinga/web-izstrādes kompānija, novērtējiet kā sāk atmaksāties jūsu investīcijas un pie kā vēl ir jāpiestrādā. Mārketinga/web-izstrādes kompānija nav tikai pakalpojuma sniedzējs – tas ir jūsu partneris ar kuru sekmīgi sadarbosieties arī turpmāk.